Friday, June 4, 2010

E-HA-HA, Baitul MAqdis.

Salamualaikum wbt,
Salam kasih dan sayang.

Hangatnya musim exam, tapi panas dan berbahang lagi isu Palestin, isu Ghazzah, isu IHH (E-ha-ha), kita semua semakin bersemangat dan diasak untuk melihat dunia ini dengan pandangan yang lebih luas. Didokan semua berjaya dengan tenang dan gembira dalam exam ini, ameen.


Nilai kita


Kita semua memiliki sesuatu yang teramat berharga, tiada lagi yang lebih bernilai di sisi manusia melainkan islam. Aqidah ini adalah anugerah Allah untuk mereka yang bernama muslim.

Dan bila sudah kita diiktiraf sebagai muslim, tiada lagi yang lebih indah dan berharga melainkan iman. Muslim yang beriman sepenuhnya dengan ajaran Allah. Ada yang muslim tapi iman senipis kulit bawang, ada yang muslim hanya sekadar nama , namun rahmat terindah adalah apabila menjadi muslim yang benar-benar beriman kepada Allah.



LL4G- Misi Talian Hayat Untuk Gaza


Tahniah bagi yang terpilih menaiki kapal Mavi Marmara, mereka adalah yang telah dipilih dan terpilih untuk mengalami dan merasai pengalaman realiti perjuangan membebaskan Ghazzah, yang bukan mudah.


Sebagaimana yang kita tahu kekejaman dan sifat kebiadapan tanpa sifat kemanusian si yahudi laknatullah. Menyerang, menipu sehinggalah membunuh yang sudah menjadi amalan harian mereka terhadap dunia luar mereka terutamanya islam dan Palestin. Boleh klik
Palestinkini atau web LL4G untuk maklumat selanjut perjuangan kapal bersejarah ini.


Perjalanan berada di lautan tanpa mengetahui nasib dan masa keberadaan di atas kapal itu, adakah berkesempatan lagikah untuk pulang bertemu semula dengan keluarga, saudara dan tanah air tercinta.

Mungkin diserang secara habis-habisan oleh tentara Zionis, mungkin dikepung berbulan-bulan tanpa diberi makan, mungkin dipenjara dan diseksa oleh si kuffar yahudi dan berbagai-bagai lagi kemungkinan yang boleh menimpa.

Namun, rahmat Allah membawa mereka kembali. Ini bukan kegagalan tapi ini adalah kejayaan besar walaupun tidak dapat ke Ghazzah. Misi ini ada mesej utama. Misi ini telah berjaya menggegarkan satu dunia, membuka mata masyarakat dunia, siapa sebenarnya Yahudi, penderitaan berzaman saudara kita di Palestin dan perjuangan mereka. Israel, kuasa besar dunia itu dikutuk dan diberi tekanan demi tekanan.

Kejayaan ini adalah perintis untuk kejayaan pembukaan kota Ghazzah untuk masa akan datang. InsyaAllah.


Di Sebalik Kapal Ini

Ini adalah sejarah, sejarah untuk dunia bahawa kita umat manusia berlainan agama, bangsa, latar belakang dan ideologi mampu bersatu menentang kezaliman dunia. Perjalanan kapal ini disertai lebih 50 buah negara dari pelbagai NGO, malah disokong sepenuhnya oleh sebuah kerajaan sekular Turki untuk memecah tembok Ghazzah. Bukankah ini satu sejarah untuk dunia kini ?

Seolah-olah kita mengembalikan sejarah pada zaman Rasullullah s.a.w, di mana Bani Hasyim dan Bani Mutallib diboikot dan dipulaukan. Dan dihancurkan pemboikotan itu oleh pihak kafir sendiri yang mempunyai fitrah ‘kemanusiaan’.

Hanya Satu Permulaan

Ini baru permulaan, kejayaan ini akan diteruskan lagi. Misi ini akan diteruskan oleh mereka-mereka yang mempunyai kesedaran dan kefahaman tentang isu sejarah dunia ini, Palestin dan bumi Aqsa.

Ayuh kita teruskan usaha ini sedaya mampu kita, doa, sebarkan maklumat dan kebenaran. Dan jangan lupa saham kita untuk memboikot barangan-barangan Yahudi.

Ayuh BOIKOT ! Inilah saham kita.

Ayuh SEBARKAN KEBENARAN ! Semoga si Yahudi laknatullah berterusan dihenyek tekanan dunia sehingga terbebasnya bumi Palestin.


Kita Yang Mesti Memulakannya

Namun, siapa yang harus memulainya ?

Siapa lagi kalau bukan kita, diri kita sendiri.

Sabda Rasulullah s.a.w. ketika menggali Parit Khandaq; “..Constantinople (kini Istanbul) akan jatuh ke tangan tentera Islam. Rajanya adalah sebaik-baik raja, tenteranya adalah sebaik-baik tentera……”

Ayuh sama memperbaiki diri, meningkatkan sakhsiah dan iman dalam diri. Kerana perjuangan untuk islam adalah mahal kerana syurga itu terlalu indah.

Ayuh bersama mentarbiyyah diri agar kita menjadi golongan yang terpilih itu. Yok kawan-kawan, kita tarbiyah diri…!


Ceria lagi mempersonakan,

3P

1 comment:

ayyash said...

suburkan tarbiyah!!

-dalami sirah, halusi ibrah-